neděle 29. ledna 2012

Dortík s chybičkou, ale výborný...

Ráno jsem si přispala, avšak ihned po probuzení mi začala divně tlačit hlava. No a to jsem si včera libovala, že migrény od hor už nemám.
Včera jsme se s Jirkou dohodli, že Gabče vezmeme králíka, bude vynikající na svíčkovou. Volba padla na utíkáčka. Byl srpnový a jako malý zdrhnul a žil volně na zahradě. Nebyla šance ho lapit. Dělal si z nás blázny. Měl volnost, rostl a tloustl. Moje zeleninová zahrada byla jeho. Měl mrkev, cerel, petržel , zahradu trávy, kde si vybíral jen tu nejlepší. Nepohrdnul  jahodovým listím, křenem, no prostě vším co tam bylo.
Naše zahrada je olemovaná topinaburami. Tím, že jim nevadí mrazy, tak se dají konzumovat po celou zimu. Samozřejmě mu také velice chutnaly. Utíkáček rostl a tloustl. Dokonce jsem už měla zamluvený i sklopec na jeho odchyt. No a najednou zázrak sám se lapil do jeho bývalého kotce. Bohužel ale zdivočelost zůstala, byla otázka kdy co provede. Tím, že chováme králíky na maso, tak to prostě jinak nejde. V Počernicích budou mít dobrou svíčkovou.

Když jsem šla do verandy pro dort, tak jsem myslela, že mne klepne!!! Včera nádherný dort, z kterého jsme měli velikánskou radost nám zestárnul. Bohužel nás nenapadlo si ho vyfotit. Ve špajzu bylo málo místa. Dal se tedy do chladu na verandu. V noci mrzlo, dopoledne začalo svítit sluníčko a veranda byla hodně vlhká. Dort byl potažený marcipánem.....nasákl vlhkost a popraskal. No šok, bylo to jako vrásky  u starých lidí.....potom se převážel v krabici, tam také trošičku utrpěl , omylem se ma něj šahlo :-((  Na fotce tedy nic moc, ale všichni ho s chutí jedli.
Gratulovalo se Kristýnce a Gábince. Najednou mi Gábi také něco dává...nojo, vždyť já měla svátek. Kristýnka se radovala z dárků a ty její očíčka jí svítily. Já jsem dostala moc moc nádherného anděla. Strachem o něj ho Gábča šla dobře uklidit. Dala ho na skříňku....asi chtěl létat. Po chvilce buch a taška s dárkami přistála na zemi. Chtěla mi koupit nového, ale nevadí, je sice slepený, ale byl z lásky. Mám radost i tak :-)
Ještě jsem nezmínila oběd! No prostě výtečný! Dědeček Jiříček křičel, že mu Gága nandala moc, hodně salátu a ještě obrovský řízek. Padalo to do něj, byl spokojený a ještě si šel sám přidávat.
Já a Luci jsme měli jen lehké jídlo. Brambory ve slupce, protože nemám solit a prsa jen přírodně. Jak já jim záviděla ten řízek a salát :-(
Oslava se vydařila, ale bohužel jsme museli myslet na odjezd.
Gábi díky, bylo to nádherné pro nás všechny.

1 komentář: